تراکت چیست؟
تراکت برگهای با ابعاد A5 یا A4 است که در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغاتی همچون کارت ویزیت، می تواند حامل اطلاعات مفصل تری بوده و بدین ترتیب رغبت و آگاهی بیشتری در مشتریان احتمالی ایجاد کند. تراکت علاوه بر مشخصات و نحوه ارتباط با شما شرحی نیز از انواع خدمات ، قیمت، بازه زمانی و سایر جزئیات مورد نظر شما را با مخاطب تبلیغات در میان میگذارد. تراکت اگر به درستی طراحی شود و با اطلاعات و تصاویر غیرضروری اشباع نشود می تواند مقدمه سازنده ای باشد و باعث اعتماد مخاطب به اعتبار حرفهای شما گردد.
ندازههای کاغذی که برای ساخت تراکت مناسب هستند:
کاغذ A7
کوچکترین اندازهای که برای طراحی تراکت پیشنهاد میکنیم کاغذ A7 است. ابعاد یک تراکت A7، ۱۰۵ میلیمتر در ۷۴ میلیمتر هستند و با توجه بهاندازه کوچکشان، تنها برای ترویج یک پیشنهاد و یا بهعنوان یک ترویج اضافی هنگامیکه یک مشتری چیزی را در مغازه یا آنلاین خریداری میکند، استفاده میشوند. به این دلیل که فضای محدودی برای نوشتن دارید، هر پیامی در این تراکت باید کوتاه و صریح باشد
کاغذ A6
یکی از معمولترین اندازههای تراکت، کاغذ A6 است که بسیار شبیه به اندازههای کاغذ یک کارتپستال 148 میلیمتردر ۱۰۵ میلیمتر است. بر روی یک تراکت A6 شما فضای بیشتری برای ارائهی پیام خود دارید و این تراکتها به دلیل سبک و کوچک بودن، بهعنوان یک وسیلهی ارائه پیام بسیار خوب عمل میکنند. همچنین میتوانید از تراکت A6 برای ارائه یک پیشنهاد ویژه و یا رویداد به یک مشتری که بهتازگی چیزی را از شما خریداری کرده، استفاده کنید. این یک راه بسیار خوب برای استفاده از تراکتها و فروش بیشتر است
کاغذ A5
کاغذ بعدی A5 است که 210 میلیمتر در ۱۴۸ میلیمتر، یکی دیگر از اندازههای محبوب برای چاپ تراکت، که فضای زیادی برای توضیح پیامتان در اختیارتان میگذارد. تراکت A5 یک راه مؤثر برای ارائه پیشنهاد خود به مشتریان است، به این دلیل که میتوانید از هر دو طرف صفحه برای ترویج یک محصول، خدمات، رویداد و یا پیشنهاد ویژه استفاده کنید. تراکتهای A5 برای فروش کالا، نمایشگاههای تجاری، قرار دادن آگهی درب منازل و کمپینهای بازاریابی مستقیم، محبوب هستند. اگر در حال برنامهریزی هر یک از اینها برای ماههای آینده هستید، کاغذ A5 را فراموش نکنید
کاغذ A4
درحالیکه میتوانید تراکتهایتان را در اندازه A3 چاپ کنید، A4 آنقدری بزرگ هست که توسط شرکتها مورداستفاده قرار گیرد. بعدازاین به ابعاد پوستر نزدیکتر میشوید و اثربخشی تراکتتان شروع به از بین رفتن میکند. به یاد داشته باشید، کلید یک تراکت مؤثر این است که مشتری بخواهد آنرا بردارد و با خود ببرد. چیزی که بهراحتی در کیف یا جیب آنها جا بگیرد. تراکتهای A4 معادل (297mm X 210MM) فضای کافی برای ایجاد خلاقیت در اختیار شما میگذارد، همچنین به شما پلت فرمی برای توضیح همهچیز با جزئیات بیشتر میدهد. اگر یک محصول و یا خدمات به خصوصی دارید که نیاز به توضیح دارد، پس با استفاده از تراکت A4 خود، مزایای بسیاری را که مشتریان شما میتوانند انتظار لذت بردن از آن را داشته باشند، با توضیحاتتان برجستهتر کنید.
کاغذ DL
ورقههای DL یک مدل محبوب برای تراکت بوده و ⅓ صفحه A4 هستند که ۲۱۰ میلیمتر در ۹۹ میلیمتر میباشد. ابعاد آنها این اجازه را میدهد که بهراحتی در پاکت DL جا شوند و باعث میشود یک انتخاب عالی برای کمپین پست مستقیم باشند. همچنین یک مورد مناسب برای در جیب قرار دادن هستند و یک انتخاب خوب برای نمایشگاههای تجاری که در آن شما میتوانید آگهیهای مختلف DL را در یک پاکت DL قرار داده و دامنه محصولات و خدمات خود را در معرض نمایش بگذارید
کاغذ مربعی
برای اینکه تراکتتان از یک تراکت استاندارد برجستهتر به نظر بیاید، استفاده از یک تراکت مربعی را در نظر بگیرید. ابعاد محبوب در چاپ دیجیتالی ۱۴۰ در ۱۴۰ میلیمتر، ۱۴۸ در ۱۴۸ میلیمتر و ۲۱۰ در ۲۱۰ میلیمتر هستند. باز هم اینها میتوانند برای یک کمپین پست مستقیم، به دلیل شکل و اندازه خود، نسبت به پست معمولی زمانی که در صندوق نامه مشتری قرار میگیرد برجستهتر به نظر بیایند.
اندازه و وزن مناسب کاغذ
تصمیمگیری در مورد اندازه کاغذ به اینکه شما به چه قصدی از آن استفاده خواهید کرد بستگی دارد. آیا قصد دارید تراکتهایتان را در بستهبندی با فروش آنلاین خود قرار دهید و یا میخواهید یک آگهی برای نمایشگاه تجاری چاپ کنید؟ به پیام خود فکر کنید و سپس برای بهترین اندازهای که میتواند این پیام را به مخاطبانتان برساند، تصمیم بگیرید.